Erken Rezervasyon Yaptıranlar Mutlaka Okuyun

Publié le

Hürriyet ekonomiden Burak Coşan, sorunu geçen hafta gündeme getirdi ama bir de ben anlatayım. Bu sene turizmciler, ‘turist yok, öldük, bittik’ edebiyatı yapıyorlar ya; yerli turist için uygulanan fiyata bakıyorsunuz, dudak uçuklatıyor.

Bizzat baktım. Eşim, çocuklarla kısa bir tatil için; Bodrum’da, kalınabilir bir otelde, 4 kişilik ailenin beş günlük tatil fiyatı, 9 bin 500 liradan başlıyor. Uçak bileti falan da dahil değil. Kusura bakmayın buna, fırsatçılık deniyor.

Kimse bana, ‘erken rezervasyon yaptırsan öyle olmazdı’ demesin. Yabancı turist yoksa ki, yok, oteller boşsa ki, boş; rezervasyonun erkeni, geçi olmaz. Burak Coşan’ın, haberinden okudum; neymiş, 3 bin liradan biranda 2 bin liraya inilirse gelecek yıl fiyatları eski seviyeye çekemezlermiş.

Bundan 20 gün önce, bir otel yöneticisi, trafik sigortalarındaki fiyat artışıyla ilgili bana yolladığı mailinde, özetle şunları yazıyordu: “Otelimize ait 23 tane araç var ve bu sıkıntılı dönemimizde sigorta primlerindeki fahiş artış, bizi zor durumda bıraktı. Fiyatların düşmesi için düzenleme de yapıldı ama yine de düşmüyor, sigortacılar fırsatçılık yapıyor.”

Bu mantıkla bakarsak; sigortacılar da, fiyatları düşürürlerse, gelecek sene poliçe yenilemesinde, primleri eski seviyeye çekemezler.

Erken Rezervasyon Yaptıranlar Mutlaka Okuyun

Commenter cet article